Summarize

Projekt promocji europejskiego jabłka dwukolorowego wystartował!
„Bicolored Apples from Europe” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-promocyjnej, której głównym celem jest poszerzenie wiedzy na temat unikalnych cech europejskich jabłek dwukolorowych. Działaniami objęte będą dwa rynki: Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) i Chiny.
–  „Jabłka nie bez powodu nazywane są klejnotami Europy Środkowej. Ich uprawa jest sztuką pielęgnowaną od pokoleń i wpisaną w tradycję europejską. Obficie kwitnące jabłonie, które rodzą aromatyczne i pyszne jabłka, dominują w krajobrazie europejskiej wsi. Natura i pielęgnacja zwyczajów z nią związanych stanowi dla nas wielką wartość. Dlatego jabłko i jabłonie są naturalnym elementem naszej tożsamości.” – mówi Jolanta Kazimierska, Prezes Stowarzyszenia Unia Owocowa.
Obecność europejskich jabłek na Targach WOP w Dubaju w, na które zwracają się oczy świata, to dla europejskich sadowników oraz lokalnych dystrybutorów niekwestionowana szansa na sukces. 
Europa jest największym na świecie eksporterem jabłek (źródło: WAPA, World Data Report, UN COMTRADE). Europejscy producenci przywiązują dużą wagę do nowoczesnych, bezpiecznych dla środowiska i konsumentów metod produkcji.
– „Jabłka podlegają restrykcyjnym normom w zakresie kontroli produkcji, wysokich standardów przechowywania i transportu. Szczegółowa kontrola składa się z kilku etapów: od momentu przyjęcia jabłek z sadu przez sortowanie za pomocą specjalistycznych systemów aż po ostateczną kontrolę tuż przed wysyłką.” – mówi Jolanta Kazimierska, po czym dodaje – „Kiedy konsumenci w Zjednoczonych Emiratach Arabskich sięgną po jabłka uprawiane w specjalnych regionach Europy, np. w Grójcu, poczują delikatną słodko - kwaśną nutę.”
Ta kompozycja wyjątkowych warunków klimatycznych i glebowych połączona ze starannie wypracowanymi metodami uprawy sprawia, że europejskie jabłka są po prostu wyjątkowe.
Organizatorami kampanii Bicolored Apples from Europe są: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Kampania jest finansowana przy wsparciu Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz współfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw Agencji Rynku Rolnego.



Komentarze

Skomentuj