Summarize

Producenci ciągników rolniczych nie mogą być zadowoleni z obecnej sytuacji na rynku. W styczniu zanotowali kolejne spadki sprzedaży.

W styczniu 2014 roku w Polsce sprzedano 764 nowe ciągniki rolnicze. Ten wynik jest najsłabszym wynikiem sprzedaży od 2008 roku. W styczniu 2008 roku na rynku polskim sprzedano tylko 750 maszyn. W porównaniu do grudnia 2013 roku sprzedaż spadła o 44 proc.

Sytuacja na rynku ciągników rolniczych przedstawia się zupełnie inaczej. Styczeń tego roku przyniósł tam najlepsze wyniki od 6 lat. Zarejestrowano łącznie 1427 maszyn.

Zdaniem Mariusza Chrobota z Martin & Jacob (firmy monitorującej polski rynek ciągników) rolnicy preferują używane ciągniki, ponieważ brakuje dofinansowania na kupno nowych maszyn.

W styczniu największym powodzeniem wśród polskich klientów cieszył się Zetor. Czeska marka sprzedała 127 sztuk ciągników rolniczych. Drugą pozycję zajęły maszyny marki New Holland. Sprzedano ich łącznie 108 sztuk. Na ostatnim miejscu uplasował się John Deere z dużo słabszym wynikiem od pozostałej dwójki. Marka sprzedała tylko 77 sztuk ciągników. Wszystkie trzy marki zanotowały spadki sprzedaży w relacji do stycznia 2013 roku.

W styczniu tego roku wzrosty sprzedaży zanotowały zaś takie marki jak Kubota (wzrost o 93%, 56 sprzedanych maszyn), Białoruś (wzrost o 36%, 41 sprzedanych maszyn) i Landini (wzrost o 67%, 27 sprzedanych maszyn).

Najchętniej wybieranym modelem pozostaje Zetor Major 80. W styczniu sprzedano 36 sztuk tego modelu.



Komentarze

Skomentuj